Puuhengitys

Metsä tekee meille hyvää.

Tutkimusten mukaan jo viidentoista minuutin käyskentely metsässä voi alentaa verenpainetta ja vähentää stressiä. Tähän kun yhdistetään vielä puuhengitys, päästään parhaimmillaan todella rentouttavaan olotilaan ja virkistyneeseen kehoon ja mieleen. Kun keho ja mieli rentoutuvat, ihminen voi paremmin, jaksaa enemmän ja on luovempi sekä työssä että vapaa-ajallaan.

 

Puuhengityksessä mahdollistuu nopea syvärentoutuminen, jossa aivotoiminta ja keho lepää ja on sopusoinnussa ympäröivän luonnon kanssa.

Ei tarvitse mennä aarniometsiin harjoittaakseen puuhengitystä. Lähimetsä tai -puisto käy ihan yhtä hyvin.

Puuhengitys sopii mainiosti työyhteisöjen tai muiden ryhmien hyvinvointi- tai virkistyspäivien ohjelmanumeroksi. Vaikka meditointi tai puuhengitys tehdään yksin sopivan puun kanssa, tapahtumaan sisältyy myös yhteistä hauskaa toimintaa.

Kutsu minut ohjaamaan puuhengitystä omalle porukallesi.  Puuhengitystä voi opetella myös yksilöllisesti. Osa asiakkaista haluaa ohjausta kahden kesken. Myös se on täysin mahdollista. Ota yhteyttä rentoutusstudio@gmail.com.

Puuhengitys on rekisteröity luonnonlääketieteellinen terveydenhoitomenetelmä ja sitä saavat ohjata vain koulutuksen käyneet ohjaajat. Menetelmän on kehittänyt metsuri, maa- ja metsätaloustieteiden maisteri Mirja Nylander.